z fotografického slovníka
- Skreslenie
Sférická chyba objektívov, ktorá spôsobuje zakrivenie rovných línií na fotografii. Skreslenie je zreteľnejšie u objektívov s príliš krátkym ohniskom. - Expozičný čas
Dĺžka doby, počas ktorej dopadá svetlo prechádzajúce cez objektív na svetlocitlivý materiál vo fotoaparáte.
Internetová stránka Panorámy Slovenska vo vašom Androide alebo Smartphone Panorámy pre mobil |
- Slovník
(28.03.2013)
Fotografická slovník obsahuje podrobný a prehľadný popis výrazov používaných vo fotografickej terminológií. Slovník napomáha ľahšiemu porozumeniu špecifickým výrazom s ktorými sa stretávame pri fotografovaní a spracovaní fotografií.
viac ... - Panorámy Slovenska pre Androidy a Smartphony
(28.12.2012)
Spustenie internetovej panoramatickej stránky Panorámy Slovenska sk pre Androidy a Smartphony na adrese www.mobile. panoramyslovenska.sk
viac ... - Vytvárame HDR fotografie (3. November 2012)
(24.11.2012)
Panoramatický newsletter - November 2012. Súťaž o digitálny fotoaparát Nikon L25 a ďalšie ceny, fotografovanie panorám v Košiciach a škola digitálnej fotografie - vytvárame HDR fotografie
viac ...
Interpolácia
Prevzorkovanie, vytvorenie neexistujúcich obrazových bodov z existujúcich. Vlastnosti nových obrazových bodov sa vypočítajú zo susedných existujúcich bodov pomocou špeciálnych algoritmov.
Čo je to Interpolácia
Interpolácia sa uplatňuje pri zmene digitálneho obrazu, pri ktorej vznikajú v obraze nové obrazové body. Je to napríklad zmena veľkosti obrázka, otočenie obrázka, zvýšenie DPI. Interpolácia je aj súčasťou digitálneho zoomu vo fotoaparátoch. Existuje niekoľko algoritmov, ktoré pracujú na rôznych princípoch. Poznáme tzv. adaptívne a neadaptívne algoritmy.
Znížená kvalita fotografie spôsobená zväčšení s použitím interpolácie
Adaptívne vyhodnocujú obsah častí obrázka a na základe toho aplikujú vhodnú metódu interpolácie. Adaptívne algoritmy nie sú vhodné na interpoláciu otočeného, či deformovaného obrázka. Neadaptívne algoritmy používajú rovnakú metódu pre celý obrázok. K neadaptívnym algoritmom patrí metóda najbližšieho suseda, kedy novovzniknutý bod prevezme vlastnosti existujúceho susedného bodu.
Ďalšia, bilineárna metóda vypočíta priemer štyroch susedných bodov a ten pridelí novému obrazovému bodu. Bikubická metóda je vylepšením bilineárnej, na výpočet vlastností nového bodu použije až 16 existujúcich bodov, pričom vyššiu váhu majú bližšie body.
Interpolovaný obrázok stráca svoju kvalitu. Najčastejšie môžeme pozorovať neostrosť, aliasing, alebo kostrbatosť a halo, alebo jemnú farebnú žiaru okolo hrán na obrázku.
Kopírovanie alebo publikovanie
obsahu tohto webu je zakázané